Stories, Tips & tricks

Screenagers, hoe bereik je de jongeren van nu?

Guts & Glory Rotterdam screenagers

Er is een generatie waarbij het vanzelfsprekend is om internet te gebruiken voor informatie, om vergroeid te zijn met een mobiele telefoon en om achter een scherm te zitten. Deze generatie is geboren tussen 1995 en 2010 en worden Screenagers genoemd. Per dag verwerken ze heel veel informatie en is hun spanningsboog bijzonder kort. Het is daarom de uitdaging om juist hun aandacht te grijpen en vast te houden. Hoe? Met vier tips.

Spreek dezelfde taal

Gebruik geen straattaal om ‘hip’ en leuk gevonden te worden, dat gaat namelijk vaker fout dan goed. Behandel ze gewoon zoals je je puberzus, -kind of -neef behandelt. Doe gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg. Vertoon niet ineens populair gedrag. Wees duidelijk, eerlijk en begrijpbaar. Gebruik humor, dat werkt bij elke generatie. Geef screenagers het gevoel dat ze wat van je leren, in plaats van dat je ze dom vindt. Het zijn ook gewoon mensen, geen aliens.

Simpele content

Geef screenagers luchtige content die inspeelt op hun belevingswereld. Onderschat de screenagers niet: 1 op de 2 volgt een vervolgopleiding of start binnenkort. Kijk bijvoorbeeld naar OKcupid, zij maakten een woordenboek voor een moderne dater. Content die luchtig, leuk en humoristisch is, het liefst snel, bondig en to the point. Ellenlange opstellen met argumenten, weerleggingen, drogredenen en andere gortdroge teksten, zitten ze niet op de wachten. Want die aandachtsboog waar we het net over hadden, is maximaal 8 seconden. Dat is dus een halve Instagram Stories. Snel, duidelijk en simpel! Maar vergeet niet, het moet ook relevant zijn. Denk na over de inhoud en zet het goed in elkaar. Zorg dat er geen twijfel over de echtheid bestaat. En je scoort pas echt punten met interactieve content. Meedoen vinden die screenagers leuk.

Eerlijkheid duurt het langst

Je bedrijf mooier presenteren dan het in werkelijkheid is, werkt niet. Screenagers zijn opgegroeid in een wereld met een overkill aan informatie. Ze filteren als geen ander. Beperk overbodige informatie en gelikte internetpraatjes, hier trappen ze namelijk niet in. Storytelling is een uitstekend middel, zorg gewoon dat het geen sprookje is. Trek aandacht op een eerlijke manier, zonder poeha.

Influencers

In 2018 is het effect van influencers onderzocht en daaruit kwam dat influencers 50% van de doelgroep beïnvloedde. Screenagers zijn een doelgroep. Zet een geloofwaardige influencer in die past bij je merk, bij de belevingswereld van je doelgroep en bij je boodschap en ontdek dat je een gouden formule in handen hebt. Blijf vooral eerlijk en relevant en je bereikt die begeerde doelgroep sneller dan je denkt.

Communiceren met screenagers is niet zo moeilijk. Brainstorm over content die echt, luchtig, leuk en humoristisch is. Die ook in de belevingswereld van je doelgroep past. Ga samenwerkingen aan die kloppen en blijf bij je boodschap. Appeltje-eitje toch?

 

Meer weten wat een goede strategie is om screenagers te bereiken? Bel ons op, mail ons of stuur een Appje voor meer informatie.

Tags
Maandelijkse nieuwsbrief!Schrijf je in zodat je op de hoogte blijft van de laatste nieuwtjes en niets mist uit communicatie- en marketingland.