Stories

Is Twitter dood? Dit zijn redenen waarom je Twitter wel wilt gebruiken

Guts & Glory Rotterdam Twitter

WhatsApp, Facebook, YouTube, Instagram… Het zijn bekende en favoriete apps die een speciaal plekje op de gemiddelde telefoon hebben. Twitter is voor veel mensen een ondergeschoven kindje geworden. In 2019 staat dit kanaal op de zesde plek van de meest gebruikte social media in Nederland. Toch telt het medium 2,5 miljoen gebruikers die per dag zo’n 500 miljoen tweets de wereld ingooien. Niks dood. Twitter blijft een interessant middel en wel hierom.

Je doelgroep zit op Twitter

De kans is groot dat jouw doelgroep tussen die 2,5 miljoen gebruikers te vinden is. Deze gebruikers zijn erg trouw en betrokken, en dus zeker aanwezig. Aan jou de eer om ook aanwezig te zijn en met ze in gesprek te gaan.

Twitter is actueel

Een terroristische aanslag, een nationale hittegolf of een nieuwe aflevering van Temptation Island; Twitter is enorm actueel. Iedereen deelt zijn of haar mening met hashtags en houdt elkaar op de hoogte. Hierdoor is het nieuws goed te volgen. Live televisieprogramma’s zoals The Voice of Holland gebruiken tweets van haar kijkers tijdens de uitzending.

Goede webcare

Een goede (en soms humoristische) webcare is een belangrijk onderdeel voor organisaties. Twitter is uitstekend geschikt voor. Ze openen de app, zoeken je organisatie op en typen hun vraag, opmerking of klacht. Het versturen van een tweet is dus heel laagdrempelig. Veel organisaties gebruiken dit social media kanaal om vragen te beantwoorden of problemen van klanten op te lossen, bijvoorbeeld de NS, Bol.com of KLM.

Voeg een gif toe

We vertelden eerder dat visuele content key is. Twitter weet dat ook. Via de app of de website kunnen gebruikers tweeten en reageren met video’s of gifjes (bewegende plaatjes). Je kunt zelfs in een tweet zoeken naar een bijpassende gif. Bewegend beeld zorgt voor meer bereik, interactie en soms hilarische situaties.

Geen algoritme

Twitter is het enige platform waar het algoritme van Mark Zuckerberg niet overheen is gewalst. En dat is fijn, want nu verdwijnt je bedrijfspagina niet tussen alle posts van vrienden en familie. Je kunt je doelgroep makkelijker organisch bereiken. Gebruikers kunnen kiezen tussen een algoritme feed (met top vs. latest tweets) of een real time feed.

Content met content

Heb je een account voor je bedrijf aangemaakt, maar ontbreekt het aan relevante inhoud? Of ben je helemaal nog niet begonnen met social media? Rol samen met ons de juiste strategie voor je socials uit.

 

Leave a Comment

Maandelijkse nieuwsbrief!Nieuws, marketing, communicatie en nog veel meer!