CAMPANILE HOTELS

In samenwerking met RonjaDM creatief ontwerp

Vraag

Ontwikkel een uniek kookboek en breng jaren oude familietradities en romantische liefdesverhalen tot leven op papier.

Aanpak

Om het 40-jarige jubileum te vieren, is een bijzonder kookboek gemaakt. We werkten hiervoor samen met RonjaDM creatief ontwerp. Van alle locaties in Nederland en België zijn de favoriete recepten van de chef-koks verzameld. De zestien recepten die hieruit voortkwamen hebben ieder een uniek verhaal.

Wij hebben de input van de koks omgetoverd tot een uniek kookboek, met heerlijke recepten en sprekende verhalen. Deze inspirerende verhalen achter de gerechten moest duidelijk naar voren komen: eten is immers een beleving. Zo dankt het Blauwvingerkoekje zijn naam aan een eeuwenoude vete tussen Zwolle en Kampen. Toen de kerk in Zwolle afbrandde, bleef alleen de klokkentoren onbeschadigd en de Kampenaren wilden deze maar al te graag overkopen. Om de Zwollenaren een hak te zetten, besloten de Kampenaren het verschuldigde bedrag met zakken vol vierduizendstukken (de kleinste munteenheid) te betalen. De Zwollenaren zijn dagenlang bezig geweest met tellen en kregen uiteindelijk blauwe vingers van het tellen. Vandaar de naam Blauwvingerkoekje!

Resultaat

De vraag is perfect vertaald naar het vertellende kookboek. Met dank aan RonjaDM creatief ontwerp die de vormgeving van dit prachtige boek heeft verzorgd en ons heeft aangedragen voor de redactie.