SOR

Vraag

Help SOR met contentmanagement voor social media voor meer interactie en merkbekendheid. Met als resultaat meer kennis over wat er leeft onder de doelgroep waar de dienstverlening continu op toegespitst kan worden.

Aanpak

Zijn ouderen een uitdagende doelgroep op social media? Welnee, binnen deze relevante leeftijdscategorie groeit het aantal Facebookgebruikers juist. Niet voor, maar mét SOR pakken we die kans met beide handen aan.

We posten content op social media (Facebook en Twitter) aan de hand van een vooraf opgestelde content kalender. Een gouwe ouwe muziekplaat of kiekje van Rotterdam toen. Maar ook situaties of gelegenheden die een aankondiging verdienen worden meegenomen in de planning.

Maandelijks rapporteren en evalueren we de voortgang op social media. We kraken dan ook gelijk onze hersens op nieuwe content in een brainstormsessie. Een gezamenlijk uitgewerkt social media-plan is de basis van onze aanpak. Wij zorgen dat dit plan uitgevoerd wordt en zijn daarmee op vaste basis als communicatiebureau verbonden aan deze prachtige relatie.

Resultaat

Zo’n 7.500 huishoudens huren een woning van SOR. Zij wonen in één van de 56 woongebouwen verspreid over de gemeenten Rotterdam, Nissewaard, Krimpen aan den IJssel, Oud-Beijerland, Brielle en Westvoorne. Daarmee is SOR de grootste seniorencorporatie in deze regio. Onze contentmanagement helpt SOR deze prachtige positie sterk te behouden én te verbeteren.